torsdag, november 02, 2006

Sunk-glam-mammor - jag kräks

Nej, jag har inte barn, jag kan inte ens föreställa mig hur det är, men en sak vet jag och det är att det där teveprogrammet Söderlund & Bie är... så förutsägbart. Jag spyr.
Vet inte hur jag fått veta det - kanske var det i någon Amelia-krönika eller nåt - men tydligen så bekostade tevekanalen extensions åt henne. Varför? Jo, så klart för att hon ska kunna ha såna där tovigt slappa flätor som passar till hennes gummistövlar och skitiga stor-T-shirts och stökiga kök och larviga bebisröst och lintottungar och tuttar vid middagsbord. Självklart låter man också hennes bohembratsiga man sura runt i en jeep - för så klart ska vi inte förväxla henne med en vanlig mamma. Hon är ju en sunk-glam-mamma.
Vidrigast i dagens avsnitt var dock Årets kocks plågsamt lillgamla ungar i hela små kockkostymer: "Smaka på den franska vinägretten, pappa!"
Jag vet inte vad tanken är att jag ska få ut av programmet. Men så är jag ju inte mamma heller.

3 kommentarer:

nina sa...

jag är mamma. jag vet inte heller vad jag ska få ut av programmet.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Jag är pappa. Jag gillar kockar!
Men jag såg på en annan kanal. ;-)

Linda Unnhem sa...

Nina: Skönt att höra!
K: Men du hade inte gillat om t ex Lillkillen växte upp och ville börja klä sig i kostym som 5-åring och svänga sig med termer som: "Pappa, kom och titta på den här balansräkningen?" eller "Pappa, pappa, det DÄR är väl inte bra ledarskap?"