måndag, november 06, 2006

Årets sämsta låtttext?

Det var verkligen länge sedan Orup blev jagad av vargar... Hur dåligt får det egentligen bli?


Jag kan inte städa mer än vad jag gör
Jag har matat katterna
Jag har rastat alla hundarna
Kan nån föreslå vad jag ska göra sen?
Låt timmarna ila så det kan bli måndag igen

Jag sjunger i kör varje tisdag
Och spelar backgammon med vännerna sen
Dom vinner väl oftast men det gör detsamma
Jag spelar så gärna igen
Dom invecklade dragen
Dom ockuperar mej
Jag tänker mer på tärningarna än på dej

Jag kan köra bil
Jag kan köpa mat
Och det går väl ganska bra
Jag kan handla kläder
Och gå på posten
Det gör jag varje dag

4 kommentarer:

Line sa...

Nödrim från en åttaåring tänker jag. Om du inte skrivit 'Orup' hade jag aldrig fattat att det var en vuxen som skrivit det alltså. Jag vågar inte tänka på vad låten heter...'Jag kan köpa mat?'

Benholm sa...

Mest udda är väl ändå att han skrivit en (kass) låt om att längta till måndag. Wierd...:-)

Anonym sa...

Hahahahaha!! Håller med! Sämsta låten på länge!! =)

Anonym sa...

Men kom igen, om inte detta är bra, vad är då bra.
Det är ju årets bästa låt!
Tarzan