onsdag, november 22, 2006

Skav & sånt

Mmm. På vintern får man äta renskav. Och vintriga rotfrukter. Nyttigt och gott. Skav är för övrigt ett lite... äckligt ord. Som skoskav.

Biografitexten är klar. I morgon blir det Lars. Känner mig så peppad att ta tag i boken igen, i synnerhet efter handledarens positiva respons. Lite föreläsningar i december betyder strukturerat och fokuserat skrivande. 250 sidor innan julafton. Det är målet. Synd att jag inte har någon solig ö eller vintermysig stuga att sitta i.

Snart är det december. Årets mysigaste månad. Undrar när man tidigast får sätta in granen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också julens mysiga känsla. Granen - skulle det vara för tidigt den 3:e advent? När det gäller utomhus kanske till 1:a advent. Vad tycker du?

Linda Unnhem sa...

Jag tycker att det låter som en bra plan. Tredje advent får granen flytta in. Utomhus, på gården, är det någon annan som fixar.

Anonym sa...

Tredje advent är för sent, då hinner man ju bara njuta en vecka innan jul och då ska man ju dessutom vara borta i flera dagar. Hos oss får den nog åka in tidigre!

Linda Unnhem sa...

Men tänk att det finns vissa som inte sätter in granen förrän dagen innan julafton! DET är däremot för sent. Åh, jag längtar verkligen efter den goda barrdoften...