onsdag, november 01, 2006

Slö-slam

Ikväll var jag och Niklas på poetery slam i AF-borgen. Det var fri scen, och den var verkligen... fri. Jag vet inte, men det förtog lite av känslan när vi hörde en av arrangörerna viska till en av luffarna i juryn att: "Fan, kan du inte ställa upp och vara med. Det är ju så få anmälda."
Hade man sen varit på fel humör hade man kunnat börja skratta. Hade man suttit hemma i soffan hade man troligtvis gömt sig bakom skämskudden. Nu skulle Niklas säkert säga att jag är elak och "så farligt var det väl inte", men om det är något som får mig att tappa intresset så är det halvtaskiga arrangemang. Hade dessutom föreställt mig att man drack vin om man var poet, och så var det bara te i pumptermos. Nej, nästa slam får vara med proffs. Av proffs.

Inga kommentarer: