söndag, november 05, 2006

Finaste fruhippan

Konstigt att jag skulle tänka på det här med ansiktsbehandlingar när helgen skulle visa sig gå i... ansikstsbehandlingarnas tecken. Tjejhelgen i Glimminge skulle nämligen visa sig rymma en liten möhippa (fruhippa?) med besök på spa:et i Torekov! Tala om skön överraskning. Fick en massage med heta lavastenar och sen fortsatte lördagen med långpromenad, champagne vid öppna brasan, jättegod middag, finfina ostar och mycket tjejsnack! Ett tvåpack Finska pinnar blev kronan på verket och jag kände att jag verkligen har världens finaste vänner.
Känner mig dock lite nervös eftersom fyra av fem var störtförkylda och inte nog med det – när jag kommer hem möter Niklas mig med halsduk runt halsen, raggsockor på fötterna och snytpappret som sin nya bästa vän. Jag ger det en knapp vecka, sen går jag i ide. Vill inte bli sjuk till festen! Vill minnas att K-dude en gång tipsade om ett dundermedel - var det Colizin det hette? - och imorgon blir jag den förste att bunkra upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda!
Det där med förkylning och halsont ligger nog "i tiden". Har samma symptom här i Trulstorp. Själv tror jag mera på te och honung - det sistnämnda tog tyvärr slut idag. Inköp imorgon. Ta väl hand om er! Kram Berit

Linda Unnhem sa...

Ja, alla verkar verkligen vara förkylda; skulle vara ett under om man klarade sig undan. Men än så länge inget... Peppar, peppar. Kram och krya på er!