tisdag, oktober 24, 2006

Nästan-ingenjören

Idag skulle min man bli civilingenjör på riktigt och jag skulle vara med på presentationen och bli stolt och imponerad och tänka att "den där killen, han gör avancerade saker". Så jag kravlade mig upp i ottan och åkte med i bilen och peppade att "det där är inte något att vara nervös för". Vi kom till institutionen, fick med oss en kille som öppnade salen och Niklas frågade försiktigt om det möjligen skulle komma någon annan på presentationen klockan tio.
"Ja, jag tänkte skicka ut ett mail om det i morgon."
"I morgon?"
Vi måste ha sett ut som två frågetecken.
"Ja, i morgon."
"Men presentationen är ju idag?"
"Nej, imorgon. Den 25:e."
Jag säger inte mer. Vi hade lagt på parkeringspengar för hela dagen, men åkte därifrån efter 20 minuter. Jag fick dock en hel del gjort på skolan.
I eftermiddags var vi på Konsthallen och pratade om festen. Det kommer att bli kanon.