måndag, oktober 30, 2006

En riktig arbetsdag

Ett begrepp som jag för alltid kommer att förknippa med mina söta, bästa arbetskamrater på Hennes är "att ta en riktig arbetsdag". Har för mig att det myntades när jag försökte intala oss om att det inte skulle bli några problem att hålla deadline , förutsatt att vi dagen därpå "tog en riktig arbetsdag". Precis som vi annars inte gjorde det... Duh.
Hur som helst - idag har varit en riktig arbetsdag. Var tidigt på skolan och satt och skrev fram till fem. Hade jag kunnat hålla samma tempo - tio sidor varje dag - hade jag skrivit två hundra sidor på fyra veckor och då hade boken i princip varit klar lagom till jul. Men nu är det ju lite lektioner och andra övningar som "stör" och jag ska istället verkligen försöka njuta av processen. För det är ju så roligt!

Igår var vi förresten ute på en jättelång promenad genom en massa Malmö-områden jag aldrig varit i tidigare. Bland annat gick vi genom den gigantiska kyrkogården som ligger borta vid Värnhemstorget där det fanns en liten vildvuxen gräsmatta med nästan uteslutande vita kors. Alla som var begravda där var barn i 0-5-årsåldern och det kändes så... sorgligt. Undrar varför de låg just där?

Ikväll har jag lagat en nästan fulländad kalkonkorv stroganoff och köpt en finfin väska till min dator i Apple-butiken. Inte så lätt att hitta den sådan som man skulle kunna tro - de flesta är bara svarta och fula och gubbiga. Men inte min, den är grå och orange.

Inga kommentarer: