söndag, oktober 15, 2006

Måsten & weekendmat

Jag har alltid haft svårt för saker jag inte ser en mening med. Det är som om hela kroppen sparkar bakut och spjärnar emot. Till imorgon ska vi göra en textanalys av en artikel om multisport och det känns så ... krystat. "Läs igenom texten och skriv ner de adjektiv som passar in på den. Hitta sedan belägg för det i texten." Hooo, det ska bli så spännande! Not.
Helgen summeras som vanligt bäst i mat & dryck. Här är listan:
Helgens skumpa: Skål hemma hos mamma i fredags. För kärleken och äktenskapet.
Helgens frukostmys: Hemma hos min pappa och katten Strong.
Helgens familjefika: I brorsan Martins nya fina lägenhet i Båstad.
Helgens fina fisk: Lollo bjöd på forell i folie och god kaka och finfint portvin.
Helgens smørrebröd: På Siesta så klart. Efter en skön långpromenad.
Helgens starka: Indisk kyckling. Whoha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag har alltid haft svårt för saker jag inte ser en mening med. Det är som om hela kroppen sparkar bakut och spjärnar emot."

Där är vi helt lika ! LU (tidigare LS) och BS

Linda Unnhem sa...

Är det alltså ett släktdrag? :-)