onsdag, oktober 11, 2006

I confess

Tycker att det här grävandet efter de nya ministrarnas lik i garderoben börjar lukta lite unket nu. Kom igen, varför inte fokusera på något viktigare? Själv har jag inga ambitioner att nå regeringen - bara det faktum att jag röstat på vänsterpartiet, miljöpartiet, socialdemokraterna, centern och moderaterna under en knapp tioårsperiod gör att jag skulle vara allt annat än lämplig - men jag vill ändå ta chansen att hänga ut det smutsiga byk som skulle kunna dyka upp vid en eventuell efterforskning. Just in case, liksom. Varsågod, en syndernas bekännelse:

- Jag har kört bil dagen efter, trots att jag inte varit 100 procent säker på att alkoholen gått ur kroppen.
- Jag kör alltid för fort på motorvägen.
- Jag har druckit hembränt.
- Jag har jobbat svart.
- Jag har tagit studiemedel en sommar utan att fullfölja kursen.
- Jag betalar inte en viss licens (vissa saker är bra att inte ha svart på vitt).
- Jag har har ringt privatsamtal på jobbmobiler.
- Jag har struntat i att betala böter på biblioteket (och därför varit tvungen att sluta låna där).
- Jag har smugglat mat och sprit trots att min pappa är tullare.
- Jag har gått från restauranger utan att påpeka att de glömt hälften på notan (ingen Honestybar här inte).
- Jag har tagit en Kamratposten från Bokmässan trots att de bara var för dem under 14.
- Jag har som cyklist brutit mot väldigt många trafikregler.
- Jag har bjudit minderåriga på sprit.
- Jag har laddat ner musik och film från nätet. (Eller har jag egentligen det, förresten? Är det olagligt att titta på nedladdade grejer?)

Så, det känns genast bättre. Har jag glömt något?

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag håller med dig om den där "kritiska" journalistiken. Börjar bli löjligt hur mycket tidningarna älskar att hitta obetalda licenser och svartjobbsköp.

Och jag tror att många skulle kunna ta dina bekännelser som sina egna. Vi är alla människor.