tisdag, april 24, 2007

Oj, vilken morgon. Vaknade vid sex och kunde knappt röra mig för smärtorna i ryggen. Försökte resa mig, men allt bara snurrade och jag lyckades med konststycket att svimma två gånger i följd. Åkte till akuten som tack och lov var helt folktom och en jättefin kille (jag blir alltid kär i vårdpersonal som lyckas vara vänliga och omtänksamma, trots att de jobbat en hel natt) ställde en massa frågor. Fick en tid på Citykliniken vid halv tio och där konstaterades det att jag förmodligen fått någon form av ryggskott. Med mig hem fick jag ett slags träningsprogram och ett rejält gäng värktabletter.
Okej. Jag kunde ha förtutspått det. Man behöver inte skriva en hel roman i soffan, bara för att det är bekvämast. Man behöver inte välja fåtöljerna på skolan när man är där, bara för att det blir så stelt att sitta en hel dag vid ett litet bord. Man kunde träna mer.
Det får bli skärpning. Allt skrivande vid bord. I ny, bra skrivbordsstol. Kanske en större datorskärm också. Och så lite träning till. Men nu ska jag vila en stund...

6 kommentarer:

nina sa...

aj! ja det här var ju inte bra. det betyder att jag också måste börja sitta vettigare.

krya på dig nu linda. och var aktsam om ryggen. kramar!

Mon sa...

instämmer med Nina! Ta hand om dig nu, fler böcker skall skrivas juuu. Kram,Monica.

Linda Unnhem sa...

Tack för att ni är snälla! Kanske en kurs att klämma in i det hektiska författarskoleschemat: Stolval och sittteknik (5 p)?

Anonym sa...

Fy 17. Ryggskott gör vansinnigt ont! Jag råkade ramla nerför trappan här hemma två gånger, första gången bröt jag svanskotan, andra gången ryggskott. Var också nära att svimma och åkte till akuten. Man fattar inte att ett "vanligt" ryggskott kan göra så vansinnigt ont. Jag lider med dig. Sköt om dig!

Anonym sa...

Det var förresten mitt inlägg det föregående. Glömde att jag nog inte syns... Kram Birgitta

Linda Unnhem sa...

Tack Birgitta! Hoppas att ni har det bra. Kram.