lördag, april 21, 2007

Jag måste börja med att be om ursäkt:
- Förlåt Niklas. Det är inte du som har varit en dålig fotograf och alltid bara lyckats trycka av just i de ögonblick då jag ser som mest retarderad ut. Det är inte ditt fel att våra semesterbilder ser ut som du är den personlige assistenten och jag den blundande/gapande/snedleende... vad heter det nu för tiden... vårdtagaren.
Det har nu nämligen slagits fast, en gång för alla: Jag blir inte bra på bild. Punkt.
Igår var jag på ett väldigt trevligt mingel hemma hos en kursare som är fotograf. I sin lilla lägenhet hade han riggat en mycket proffsig studio och tog mycket proffsiga bilder. Alla blev jättefina och snygga. Utom en. Som såg ut som Kermit featuring filmen Idioterna. Gissa vem?
Okej, jag medger:
1) Jag hade inte behövt vänta till att bli plåtad sist. Det vill säga halv ett på natten. Efter en hel dag i skolan.
2) Jag hade inte behövt dricka champagne och ansenliga mängder vin före fotograferingen. Jag hade också kunnat äta något mer än salta pinnar och en näve morotsstavar så att alkoholen inte steg rakt upp i det huvud som - dessutom - dagen till ära var pyntat med ett gäng finnar och en frisyr som varit ute i storm.
Jaja, bilderna ska ändå bara användas på vårt kursforum. Där bakom användarnamn och lösenord kan mina äppelkinder få leva rövare. Det gör inget.
En mycket trevlig kväll i övrigt, som följdes av en skön morgon med våfflor och glass till frukost (!), ytterligare en sömnstund och sen en solig promenad ner till Västra hamnen.


Tänk dig den här psykpatienten, lägg till två timmar och fyra glas vin. Vad får du då? Just det, bilder som du förtjänar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det du pratar om Linda? Visst är du fin på många bilder! Men, det är ju så att man sällan godkänner bilder på sig själv. Åtminstone inte jag (o tydligen inte du heller). /Kram Berit

Linda Unnhem sa...

Tack Berit. :-)

Lotta sa...

Du är för söööööt! Det är så här tycker jag: alla blir dåliga på de flesta bilderna, men det digitala fotot gör ju att man kan radera och ta om, radera och ta om... Inte så kul. Bättre då att ha äkta bilder på sig själv, även om man som jag oftast ser ut som något långt värre än en (söt) Kermit.