måndag, april 16, 2007

Har i helgen läst en fantastisk författare. Hans Gunnarsson. Hittade hans "Allt ligger samlat" i en reahylla och sträckläste den när jag kom hem. Vilken f-a-n-t-a-s-t-i-s-k dialog! I stort sett utspelade sig hela romanen under en middag med två par som inte kände varandra särskilt väl och inte hade något gemensamt, och språket var verkligen så där underbart på pricken. Lånade två till av hans böcker på biblioteket igår och sträckläste även dem. Rekommenderas alltså. Annars har vi fikat, varit i parken, promenerat, druckit öl på Siesta och jobbat lite/skrivit övning till skolan. Avslutade helgen med att försöka se Hannibal Rising, men det var kanske det sämsta jag sett. Gav upp efter tjugo minuter.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Då gör jag alltså rätt som grovdissar den filmen av att bara ha sett affischerna... ;-)
Igår såg jag en av de värsta filmerna i mitt liv: The Family Stone...

Linda Unnhem sa...

Ja, du kan strunta i den. Niklas såg hela och den blev inte bättre.