onsdag, april 25, 2007

Jag har kommit på vad nästa roman ska handla om! Trodde att det skulle ta betydligt längre tid. Jag har också fått min första utomvänskapliga kommentar på manuset (förutom min handledare, då) - en förlagsanknuten person som sa att han "läst med nöje". Känns peppande i en tid då författarsjälvförtroendet pendlar mellan "du är inte sämre än många andra" och "gör oss en tjänst och ta din dator och kasta den i en sjö och lova att du inte skriver något mer igen". Någon gång kan jag dock unna mig att tänka att jag kommer att sälja +100 ex och se folk som köper min bok på flygplatsen och kanske till och med få något argt mail från någon som tycker att jag har missuppfattat allt. Men det unnar jag mig bara i väldigt korta halvminutssekvenser. När jag behöver piggas upp lite.

Inga kommentarer: