tisdag, april 17, 2007

Nautilus, Friskis och Svettis, företagsgym... Jag har verkligen testat mig igenom det mesta Sverige har att erbjuda i Svensson-träningsväg. Nu befinner jag mig dock så nära teveshop som man kan komma. Sedan några månader tillbaka har jag ett hemmagym. Woooh.....
- Det är perfekt, man kan träna precis när man vill. Dessutom är det billigt, jag behöver varken köpa flotta träningskläder eller något dyrt månadskort.
Sa hon. Och försökte låta övertygande. I något träningsreportage under rubriken "Bli smal - med smal budget." Till och med musiken är gratis. En nedladdad dansk "Poolmix 5" som får en att känna sig att känna så nära white trash man kan komma: Tillycke, Danmark, Europamester nittonhundratooghalvfems... Men annars är den bra, en timmes perfekt mixad mestechno.
Nej, men ärligt talat så är det helt okej träning. Eller har varit. Nu börjar jag längta ut litegrann. Tog en lång promenad igår, men det känns aldrig riktigt på riktigt. Är det bara jag som måste bli svettig för att känna mig nöjd?

2 kommentarer:

Line sa...

Ta ut träningscykeln på innergården/balkongen? Svettig OCH utomhus!

Livet på Långarödsvägen sa...

Jaha, och i Unnhems-träningsväg då? Mvh medelsvensson....