lördag, februari 17, 2007

Tre bullar, ja

Har noterat ett roligt fenomen i livsmedelsaffärer. Varför verkar alla kassörskor drabbas av någon slags osäkerhet när man köper frallor? Tror inte att jag träffat en enda som inte känt sig tvungen att stämma av: "Fyra bullar, ja?" eller "Och där har du fem stycken?" - trots att påsen är halvt genomskinlig och bullarna fullt synliga. Jag menar, det händer ju aldrig med andra livsmedel.
"Jaha, där har du två liter mjölk ja."
"Ja, då ska vi se... 12 clementiner vill du ha."
Känner de kanske på något sätt att de måste visa att de inte försöker luras? Eller vill de flasha med att de all teknisk utrustning till trots faktiskt kan räkna för hand? Jag vet inte. Jag bara noterar att det är underligt.

1 kommentar:

Line sa...

haha..jag vet precis. "Du ska bara ha 2 avocados? Det är ju tre för tio annars." Alla goda ting ÄR visst tre, enligt handeln i alla fall.