tisdag, februari 13, 2007

Dagar som går

Inte mycket anmärkningsvärt som händer just nu. Igår var jag på en cellprovskontroll vilket försatte mig i en halvdeppig sinnesstämning. Inte för att det var något fel (det får man veta först om en månad) men jag mindes bara processen från förra gången med operationen och all oro som man inte kan låta bli att känna, trots att de säger att det inte är något farligt. Dessutom regnade det iskallt när jag cyklade till den deprimerande mottagningen på det ännu mer deprimerande Värnhemstorget, så det satte liksom stämningen för resten av dagen.
Idag har det varit bättre. Har precis läst ut en ganska bagatellartad bok, Potensgivarna, men den var precis vad jag behövde just nu: varm, rolig och smått osannolik. Skrattade högt flera gånger på tåget till Lund och dagens föreläsning. Har även hunnit skriva fem sidor på boken. Nu ska jag koka mig en kopp te och skriva någon sida till. I morgon är det tandläkaren. Nästa år ska jag försöka se till så att allt kul inte kommer på en gång.

Inga kommentarer: