söndag, februari 25, 2007

Saker jag insett i helgen

Att ost är alltid godast. Man äter lamm, man äter ugnsbakad potatis, palsternacka och en perfekt rödvinsås. Man är till och med på Siesta som man längtat efter ska öppna efter sin vintersemester. Ändå är det först när man kommer till ostarna och portvinet som den 100-procentiga matupplevelsen kickar in. Kräsen? Nej, bara extremt kär i ost.

Att lagen om jämställdhet upphör när någon ska flytta.
Okej, jag är svagare än Niklas, min pappa och mina bröder, men i ärlighetens namn var det främst snöovädret som gjorde att jag hävdade att jag nog gjorde mig bäst inomhus när min mamma flyttade i lördags.

Att träning är meningslöst.
Vem är det som har cyklat tre gånger i veckan? Vem är det som inte tränat något? Okej, nu får ni gissa: Vem av Niklas och mig är det som har sjuk träningsvärk efter gårdagens flytt?

Att lagen om jämställdhet upphör när något ska borras/tapetseras.
Idag har vi äntligen tagit tag i projektet väggdekoration i vardagsrummet. Träskivor och tapet har inhandlats och Niklas har börjat hantverka. För att upprätthålla den könsstereotypa balansen har jag stått för matlagningen.

Inga kommentarer: