tisdag, februari 06, 2007

(Mar)drömfakulteten

Jag har verkligen gjort allt som krävts av mig på Författarskolan, med stor kärlek. Men nu har vi kommit till en punkt som jag kommer att vägra. Nästa tisdag ska vi ha läst Sara Stridsbergs Drömfakulteten - men nej. Öppnade den när jag gick och la mig igår och jag orkar tyvärr inte. Det kommer inte att ge mig något, förutom en hel massa ångest och det behöver jag inte i februari. Sorry Sara. Du har säkert många andra entusiastiska läsare. Hoppas att jag kan klara övningen ändå.

3 kommentarer:

nina sa...

haha! vad roligt. jag hade precis tänkt skriva en blogg om huruvida jag ska vara lycklig över att få läsa en sån fantastisk bok eller avundsjuk för att jag inte har skrivit den själv :) jag gillar den så mycket att jag liksom sparar på den för att den ska räcka så länge som möjligt.

olika smak är kul.

Linda Unnhem sa...

Huga. Men jag är övertygad om att du har många med dig på kursen.

Mon sa...

Nu e jag den som e kluven, hehehe tack tjejer. Ska hämta den mystiska boken imorrn på bibblan/moniq