torsdag, februari 19, 2009

Varför överdriva?

På vår lilla redigeringsavdelning blir det naturligt en hel del prat om ord.
Idag berättade en kollega en historia som får mig att skratta bara jag tänker på den (obs, varning för att det kanske är redigerarnördhumor).
Men så här:
För några år sedan arbetade kollegan på en tidning i vilken svordomar var bannlysta.
Helt okej, naturligtvis, men svårt i specialfall - som i den mycket dramatiska artikeln om en man som föll ner i en asfaltblandare.
Både grillad och panerad skulle denne man få ge uttryck för sina - vad man får tro - mycket starka känslor vid fallet.
Smärtan måste vara fruktansvärd. Kanske var läpparna hopsmetade av tjära, kanske hade han inte ens några läppar kvar.
Och vad fick då mannen säga i artikeln? Vilket kraftuttryck lät tidningen gå till tryck?
Jo:
Du milde!

Haha.
Jag dör av skratt.

Du milde!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Känner igen såna där diskussioner!

Linda Unnhem sa...

Ja, om det är Eva som i Eva L så hade du ju alltid något guldkorn att bjuda på!
Minns fortfarande när du kallade stockrosor för "ogräs"... ;-)

Lotta sa...

Jag gillar uppenbarligen redigerarnördhumor... :-)

Anonym sa...

Det låter precis som nåt jag skulle säga=)