onsdag, februari 11, 2009

CCCC...OVA

När jag har svårt att sova brukar jag leka A-Ö-leken.
Ni vet - svenska skådespelare under 30, saker på julbordet, amerikanska städer. Från A till Ö.
Det funkar nästan alltid.
Igår kom jag dock på en kategori som sopade banan med alla andra.
I de flesta fall brukar jag somna någonstans kring R eller S.
Här kom jag inte vidare efter B.
Kategorin var "Djur som kan prata och agerar tillsammans med människor på film".
En svår kategori, särskilt om man som jag avskyr och aldrig ser den typen av filmer.
"Alf" kom dock direkt.
Efter tre gäspningar kläckte jag "Björne". (Jag valde att bortse från det faktum att han är med i TV, inte film.)
Länge, länge låg jag och funderade på C. Dock utan att nå något annat resultat än att jag somnade, vilket var gott nog.
Någon som kan hjälpa mig över puckeln?

6 kommentarer:

Vilda sa...

Det var en svår en... ska tänka hela dagen

Linda Unnhem sa...

Ingen framgång än? :-)

Anonym sa...

Du har förstört min kväll. Jag kan inte tänka på något annat.

Linda Unnhem sa...

Ja, visst är det vedervärdigt... Det måste finnas någon ju...

Lotta sa...

Spindeln Charlotte i filmen Wilbur (och där har du ett till W också :-)). Fast jag måste fråga om Alf egentligen är ett djur? Han är väl utomjording?

Lotta sa...

Fast tecknade filmer som Wilbur gills kanske inte...