söndag, februari 15, 2009

Sköna söndag

Tre påsar till återvinningen, en säck blandat skräp och två säckar till Myrorna. Idag har jag befunnit mig i ett sorterar- och slängarrus.
Det är märkligt så mycket man samlar på sig.
Varför har jag till exempel trott att jag behöver sex flätade, bruna skärp?
Jag använder ju nästan aldrig skärp.

Eller en papperspåse full av gamla odefinierade strumpbyxor?
När - när - skulle jag ha lust att prova mig igenom dem?
En halvtimme till festen börjar:
För små...
För små...
Hål i grenen...
Hål på låret...
Hål under foten...
Fel färg...
Shit... När stänger Åhléns?

Förresten - heter det verkligen "skärp"? Ser konstigt ut när jag skriver det.
Som en fisksort.
En stekt skärp med smör, tack!

Nåväl. Annars har det bakats bullar till semlor och avnjutits en osso bucco med polenta to die for.
Min man är köksgud.
Därom råder inga tvivel.

Nu sätter jag mig i skrivarlyan.
Som naturligtvis också är nystädad.
Gott slut på veckan, vänner.

Inga kommentarer: