lördag, februari 14, 2009

Jag mötte Lassie - utan att veta att det var Lassie. Eller ja...

Alltså så här:
Kvinnan som jag tog över jobbet efter, tog själv över jobbet från en annan kvinna.
Denna kvinna är - har jag först nu förstått - gift med Claes Fürstenberg.
Fatta - Claes "My idol" Fürstenberg!
Sydsvenskans roligaste krönikör.

En gång mötte jag denna kvinna med Claes "My idol" Fürstenberg på Epicuré.
Vi bytte några ord och Claes "My idol" Fürstenberg hälsade så trevligt.
Tyvärr hade jag vid det tillfället ännu inte upptäckt hans krönikor.
Tur var kanske det. Vad skulle jag gjort?

"Asså, du är väl han... i Sydsvenskan? Som skriver? Jag måste bara få säga... Sååååå jäkla bra asså... Dina krönikor.... Nej, men verkligen roliga. Jag ville bara säga det. Asså. Kul..."

Äsch, jag svamlar. Dagens krönika av Claes "My idol" Fürstenberg kan ni i alla fall läsa här.

Annars...
Var det bara jag som diggade Heat?

2 kommentarer:

steffanie sa...

Jag röstade på Lili & Susie! :-) Och visst skriver CF bra krönikor, instämmer till fullo på den punkten! Gillar den där han jämför Malmö med Keith Richards! :-D

Linda Unnhem sa...

Ja, bra schlager ska ha lite 80-talsvibbar. Då är det som bäst!