tisdag, mars 04, 2008

Årets investeringar?

N: Jag funderar på att bygga om den där datorn till en sorts mediedator.
L: Jaha?
N: Ja, så kan man sätta i ett tv-kort så att man kan spela in program från tv:n. Kostar bara typ sjuhundra.
L: Mhm... Vad skulle du spela in då?
N: Jag skulle inte spela in något.
L: Vem skulle då göra det?
N: Du.
L: Men jag tittar ju aldrig på tv?
N: Du ser det där danska... Det lille forskel. Det kunde du spela in.
L: Men det tittar jag ju på...
N: Ja, men om du missade det...

Lite senare


L:
Jag har funderat på att köpa ett sådant där ritbord till datorn. Wacom Tablet...
N: Vad skulle du ha det till?
L: Rita. Typ.
N: Men du ritar väl inte?
L: Nej... Men ändå.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Min bror... Jag blir öm i hjärtat!

Linda Unnhem sa...

Ja, så fin...

Mi vida en Suecia sa...

Härligt! Jag ser sällan på TV men hade såå gärna velat spelat in goa dokumentärer, sånt man inte hinner se. Ni borde komma hit på middag! Niklas och Jacob måste få snöa in på tekniskaprylsnackblabla samman.
/;-)Mon