söndag, januari 06, 2008

Just när jag som bäst behövde en egoboost för att på fullständigt allvar komma igång med bokskrivandet i morgon, fick jag två! Först från superduktiga och hypereffektiva journalisten Caroline Engvall, som inte bara skriver artiklar i rekordfart, utan som dessutom fått ur sig en roman bara på någon månad (som ges ut i vår). På hennes blogg – som är mer som en dagbok och därmed inte öppen för alla – hade hon idag gjort en lista för 2007 där jag blev Årets mest välformulerade, ett ”pris” jag delade med fantastiska Sofia Åkerman (som jag också intervjuat en gång). Roligt – med tanke på hur många andra duktiga skribenter Caroline känner – och för att hon recenserar pocketböcker i Metro och därmed läser en hel del.
Därefter ringde Micke på förlaget och berättade att en viktig person läst ”Swing it!” under helgen och sedan mailat honom och tyckt fantastiskt fina saker. Precis på pricken av vad jag hoppats att folk ska tycka om boken, faktiskt!
Så nu är jag glad och ser fram emot att börja skriva i morgon. Tack till er!

Caroline har inte bara en stor skrivtalang, hon har dessutom ett hus i Thailand som hon och hennes fotograf-man bor i på vintern. Läste idag om hur de skulle ge sig ut på en road trip där borta – något som faktiskt jag och Niklas också planerat om någon månad. Dock inte i Thailand. Utan i Halland. Av alla ställen. Tänker mig Varberg, Falkenberg och så ett par mindre hålor. Kanske Göteborg. Och detta för att researcha till nya romanen. För denna skulle jag också tacksamt ta emot ett styck singelkvinna (eller i alla fall någon som vill låtsas vara det) – någon som vill följa med mig på en after work för singlar på ett uteställe här i Malmö, nu på onsdag kväll. Bara som sällskap, inget annat. Jag kan ju inte direkt gå med Niklas. Jag lovar att ta av mig ringarna – och bjuda på de hundra kronorna det kostar. Någon? Maila mig i så fall på linda@unnhem.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi. Det var ju minst lika fina ord tillbaka! Tack.