söndag, januari 06, 2008

Den här julen går sannerligen till sömnhistorien. Och allt är Den Magiska Madrassens fel. Före jul hade vi bara två fulsängar - ihopskruvade resårbottnar och tunnatunnatunna bäddmadrasser ovanpå. Men så bestämde vi att det skulle shoppas en tjock, trevlig bäddmadrass, och som den notoriska fyndjägare jag är gav jag mig ut på Blocket. 5 000 julklappar letade nya ägare stod det på Aftonbladets hemsida och mycket riktigt - i Dalby fanns Den Magiska Madrassen. Helt ny från Jysk Bäddlager. Dreamzone Gold T45. Deras värstingvariant. Nypris 3 450 - nu 1 500. Ett pris som till och med "kunde diskuteras". Vi for dit, jag prutade ner den till 1 400 och så åkte vi nöjda hem med vårt fynd.
Första natten sov vi dåligt. Andra natten var helt okej. Sen började det...
Första morgonen vaknade jag tio. Andra elva. Och igår slog jag rekordet med halv tolv!
Det går inte att vakna på Den Magiska Madrassen. Den håller en kvar med sina mjuka, varma händer. Viskar: "Ligg kvar, ligg kvar..." I fredags skulle Niklas bara gå och vila en stund på eftermiddagen. Han vaknade efter fyra timmar! Men i morgon är det den sjunde januari och jobbdags och då måste vi båda göra slut med Den Magiska Madrassen. Sådan är vardagen. Hård och omagisk.

Inga kommentarer: