måndag, juni 25, 2007

Sillunch inne blev snart till en helkväll ute på midsommarafton och vi hade det mycket trevligt. Dagen därpå arbetade jag på en artikel som sannerligen krävt sin research (men som nu äntligen, alldeles strax är klar!), för att sedan ramla ner i soffan framför den tyska filmen De andras liv. Klart sevärd om hur Stasi övervakade östtyskarna före murens fall. Fascinerande och skrämmande att det inte alls är särskilt länge sedan. Igår var vi först en sväng på Bauhaus och köpte ramar till några tavelprojekt som legat och samlat damm bra länge. Blev under en kort period besatt av den skånske konstnären Gerhard Karlmark och köpte på mig ett gäng litografier och tavlor av honom på Tradera. Utan ramar har de dock inte gjort någon glad, men nu är de fint upphängda och Niklas tycker att vi bor i ett Karlmark-museum. På kvällen var vi i Staffanstorp och träffade N:s faster Karin som är i Skåne på besök. Idag har det varit jobb och en långpromenad i Pildammsparken. Upptäckte till min förvåning att jag aldrig studerat "insidan" av parken, där det gömde sig både en teater och en fin rosenträdgård. Ska försöka återvända dit vid något tillfälle även om Niklas hävdar att det bara är 70+ som går och tittar på Carmen och sånt. Well, he will see...

3 kommentarer:

Mon sa...

Hejdu! under min tid som Malmö bo såg jag märkliga teaterpjäser och lyssnade på fin jazz och lite annat på PD-parken. Kan va riktigt mysigt om picknickar med vänner och har några kalla öl i korgen.

Mon sa...

okej texten blev konstig men jag e trött ju ;-)

Linda Unnhem sa...

Monique - du är tillbaka i Sverige!