söndag, juni 03, 2007

Ja, just det, jag har ju en blogg också... Under veckan har jag i princip suttit vid datorn hela tiden. Det nya slutet på boken var väldigt kul att skriva och det blev verkligen en helt annan, mycket bättre story. I torsdags var vi med Berit, Bertil och Lotta och käkade på Amore, som tyvärr tappat all sin charm från förra sommaren. Maten var visserligen okej, men allt det mysiga och softa var borta. Därefter gick vi till Slakthuset för att se The Umbilical Brothers, men den stora stjärnan var helt klart Stevie Starr som uppträdde första timmen. Vilken kille! Vi hade långa diskussioner om hur han bar sig åt för att svälja biljardklot och glödlampor och guldfiskar - och då ska man tänka på att jag normalt sett inte är ett trollerifan.
I fredags åkte vi till Svedala för att titta på Stugan. Jag skriver versalt S för det var verkligen The Stuga. Hela mitt hjärta höll på att svämma över av kärlek. Sedan jag var i tonåren har min mamma sparat en servett (lite töntigt, jag vet, men ändå...) med ett motiv på ett hus med en fantastisk trädgård - och precis ett sånt hus skulle jag ha en dag, kom vi överens om. Och nu har jag alltså hittat det... Ägarna var dock inte där i fredags, så vi fick åka dit igår igen för att titta inomhus. Och det var lika fint! Niklas inställning har pendlat lite. Eftersom han inte alltid drömt om rosenbuskar och äppelträd och hallonsnår och pioner och gröna grindar och jordgubbsplantor och rickepumpar har han förmågan att se på det hela ur ett lite mer rationellt och praktiskt perspektiv. Han är dock inte oförmögen att se att stugan och trädgården är i perfekt skick och att vi skulle få det så mysigt och trevligt där. Så nu ska vi prata med banken på måndag!

3 kommentarer:

Line sa...

Jag väntar med spänning på den nya "Stugbloggen", för jag utgår från att stugan vid ev. köp självklart får en egen blogg? rodastugan.blogspot.com/
minstuga.blogspot.com/
stuglycka.blogspot.com

NÅGON av dessa måste ju vara ledig.

Anonym sa...

Håller tummarna för er imorgon! Kram Berit

Linda Unnhem sa...

En stugblogg är gjuten!