torsdag, juni 07, 2007

Okej, det finns några minus. Det ligger i Sjöbo. Det verkar inte som att vattnet går att dricka. Vi har inte en halv mille. Men annars... Kolla in. Igår var vi på födelsdagskalas hos Niklas barndomsvän Håkan och hans flickvän. De har just blivit med hus på landet. Inte vidare smart att åka dit mitt i post-stug-traumat. Luften där ute luktade så gott att jag ville spara den på burk. Och kattungen var så söt. Och... Och... Och... Jag måste nog gå i terapi. Du bor i stan. Det är nära till allt. Du är nöjd. Du behöver inget annat. Du bor i stan. Det är nära till allt... Och emellanåt kunde en lite mer bestämd röst bryta in: Du har inga pengar. Fatta det! Du har inga pengar. Fatta det! Fast just den biten fixar Niklas ganska bra. Nu ska jag gå på terminsavslutning på Författarskolan.

1 kommentar:

Line sa...

Anar jag att längtan stugit (!) dig åt huvudet? Ser ut som du riktat in dig på en hard-core-stuga! :)