söndag, juni 17, 2007

Oj... Inget bloggande sedan i onsdags. Det var illa. Tja, vad har hänt? På onsdagen vill jag minnas att jag var på tjejmiddag i Lund, torsdagens mest minnesvärda händelse var att vi besökte Sveas nya, mysiga innergård (jag ska nominera deras servitör till Sveriges bästa, bara jag hittar en tävling!) och fredagen gick i jobbandets tecken. Har haft en del frilanssäckar att knyta ihop innan jag börjar jobba i morgon och Niklas har ett jätteprojekt på jobbet som gjort honom till en disträ övertidsarbetare bra länge nu. Lördagens ösregnande lämpade sig väl för storstädning och bibiloteksbesök och på kvällen valde vi bort Sci-Fi Skånes spelning på Debaser för filmen Shortbus hemma i soffan. Ganska porrig faktiskt, men jäkligt rolig och fin samtidigt. Idag skulle vi brunchat hemma hos Celia och Patrick, men slutspurten på Niklas jobb gjorde att vi bara hann med det absolut nödvändigaste, nämligen firandet av Ingeborgs 92-årsdag. Trots att hon var inskriven på ett korttidsboende och kanske lite »äldre« än vanligt önskar jag inget hellre än att jag kommer att vara lika söt och rolig när jag närmar mig hundra. Kvällen har jag tillbringat solo med spagetti och köttfärssås, slutförandet av en artikel och nu - äntligen - sängen med Stieg Larsson som jag givetvis också fastnat för. A mer bientôt än tidigare, hoppas jag!

Inga kommentarer: