torsdag, juni 28, 2007

Häromdagen satt jag och bredde ut mig på jobbet kring folk som samlar på grejer. Saker jag mycket väl kan ha sagt under denna lunch är:
- Jag fattar inte - vad är det som är så roligt med att bara "ha" något?
- Vissa är helt besatta...
- Och inte nog med det - det kostar ju ofta massor av pengar också!
- Ofta är det helt sjuka saker...
Okej. Någonstans på vägen råkade jag glömma min egen... lilla kollektion. Förvärvad på auktionssajten Tradera och under tillväxt. Jag räknar till 18 objekt som hittills kostat mig ca 300 kr. Niklas tittar mest på, men jag kan se det i hans ögon: Var ska det här sluta?
För någon månad sedan var vi på Museum Erotica i Köpenhamn. Den som läste bloggen då kanske minns att jag fann deras samling av konstverk pretty medioker. Jag kanske egentligen inte behöver säga mer än så, utan bara illustrera med min senaste budgivning (Niklas kommer att dö...). Trätavla där gubbens näsa är en naken kvinna. Så står det i beskrivningen och om ingen bjuder över kan den bli min för 90 SEK. Hands off!


Jag är ju trots allt sex- och relationsredaktör...

Inga kommentarer: