måndag, december 10, 2007

Trots femtio procent regn hade vi en jättemysig helg i Paris. Lägenheten vi hyrt var charmig och vi hann med allt från marknader (den obligatoriska matporren) till att sitta timmar på kafé med våra böcker (en mjuk skinnfåtölj, en café crème och äppelkaka - vem bryr sig om att det regnar?). Dessutom turistade vi en del och var till och med på museum - det moderna. Tyvärr hann vi dock inte längre än till Gare du Nord innan en man trängde sig nära mig i tunnelbanespärren och snodde min plånbok. Roligare start kunde resan fått - och dessutom var han väldigt obehaglig. Nåväl. Vi har rest mycket utan missöden, och delar man 1500 kronor på de gångerna så blir det inte så mycket. Lite ironiskt är det dock, jag som alltid brukar tjata på Niklas om att hålla koll på sin plånbok, att inte bära den synligt i fickan... Hur som helst. Är det någon som vill ge oss en lägenhet i Marias-kvarteren är vi beredda att flytta direkt. När Niklas nu till och med säger "pardon" när han stöter mot någon på Kastrup kan det bara betyda en sak. Att den franska tiden är mogen.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där med att varna äkta mannen för diverse saker... Jag brukar be min att köra långsammare, men vem tror du det är som får fortkörningsböter? Precis. Jag!! som nästan aldrig kör för fort! Låter annars som en mycket trevlig Paris-resa. Och visst är det dumt att hänga upp sig på vädret när man kan mysa på cafe´. /Berit

Linda Unnhem sa...

Ja, visst är det typiskt... :-) Men det är ju så svårt att låta bli att kommentera...

Anonym sa...

Nämen. Stackars dig. Men du har rätt. Man får se det som att man har tur att det inte händer oftare.