onsdag, december 05, 2007

Det finns en bokkaraktär jag alltid blir så ledsen av, nämligen "mannen som hade det bra i sitt hemland men som tvingas fly och ta jobb som t-baneförare/städare/loppisförsäljare i sitt nya land". Jag kan nästan inte läsa om dem utan att bli helt mosig i hjärtat. Igår läste jag ut Khaled Hosseinis "Flyga drake" och den vill inte lämna mig idag. Visserligen ägnade jag resten av kvällen att deppläsa om Afghanistan på alla möjliga sajter, men boken i sig räckte för känslan av "vad är det här för värld egentligen?". Mycket bra. Läs den.

4 kommentarer:

Line sa...

Dina boktips är guld värda så jag anteckningar flitigt...

Linda Unnhem sa...

Har köpt hans senaste, "Tusen strålande solar", också. Återkommmer med en rapport om den är lika bra!

Anonym sa...

Absolut. Ska jag. Köpte i Bangkok i måndags och ska läsa på hemvägen. Härligt att den får plus av dig.

Linda Unnhem sa...

Just for your information - jag tyckte att Flyga drake var mycket bättre än Tusen strålande solar. Men det kan ju vara olika... :-)