fredag, december 21, 2007

En dag som börjar med ostron och slutar med absint kan bara bli trevlig. Igår var jag och några andra från Författarskolan på en "litterär vandring" med Jan Sigurd i Köpenhamn - en vandring som kan sammanfattas en liten dos Hjalmar Söderberg och en större dos Carlsberg. Det är inte ofta man känner sig bakis klockan fem på eftermiddagen... Men trevligt var det. Stängde av hjärnan när jag kom hem och åkte med Niklas till Mobilia för julklappsshopping. Ibland är det bäst att bara köra på - och idag är jag mycket nöjd med det. Bara tre klappar kvar.

2 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Själv köpte jag getter. Typ 20 styck.
Och kakaoträd, en hel drös.
Och skolböcker, kanske fem uppsättningar.
Och barnmorskor. 7-8 säkra förlossningar.

Åt folk i Afrika.

Det gick inte att ge bistånd åt folk i Stockholm, hur fattiga deras liv än verkar vara.

Så är det bara.

Anonym sa...

De åt smörrebröd. Sanna tog en öl, en liten. Hon satt och fantiserade, men plötsligt lystrade hon till samtalet.
”Det var första gången”, sa en av tjejerna. ”Innan var det nervöst, efteråt var det äckligt.”
”Hur var det under tiden, då?” frågade Sanna.
”Det gick snabbt”, sa tjejen.
”Första gången för mig …”, sa Sanna.
”Jag har för mig att du sagt att du aldrig gjort det”, sa Melinda.
”Klart jag har gjort det! Det kan jag bevisa”, sa Sanna.
”Bevisa?”
”Jag har i alla fall gjort det två gånger, jag har ju fött barn”, sa Sanna.
”Vi andra pratar om att äta ostron”, sa Melinda. Några av oss åt ostron för första gången här på en Köpenhamnsgata på förmiddagen.”
Sanna bestämde sig för att stå över absinten.
GOD JUL!