tisdag, december 04, 2007

Ibland använder jag mig av andrahandsinformation när jag bloggar. Till exempel var det Niklas som noterat det där med Jills generande hårväxt, inte jag. Men när han läste inlägget opponerade han sig omedelbart:
- Det var inte armhålorna som var orakade!
- Nähä? Vad var det då?
- Det var underarmarna.
- Men det finns väl ingen som rakar underarmarna?
- Det kan man väl göra?
Och män säger att det är kvinnor som ställer krav...
På tal om hårväxt... En vän berättade idag om ett samtal mellan några killar i yngre tonåren som på allvar trodde att tjejer inte fick hår under armarna. Överhuvudtaget.
På något sätt tror jag att det är lite annorlunda att vara tonåring idag än på 80-talet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe..här i Chile är det helt naturligt att raka underarmarna. men även jag ställer mig frågande -Varför? Själv ångrar jag enormt att jag överhuvudtaget någonsin började med hårborttagningsgrejen. Jag var slö med rakbladet före jag fick barn. Nu kallas jag varulvskvinnan. Strand och solbad lär det inte bli av för än jag besökt Waxpalatset i Viña...man är en fuck...slav under sitt hår/mon

Linda Unnhem sa...

Prata inte om sol och bad, please... :-)

Anonym sa...

sol vind och vatten....hehe;-)mon