lördag, december 22, 2007

Igår var jag med om en upplyftande händelse. Var i en tobaksaffär och skulle hämta ut ett paket med böcker. När jag kom in höll kassörskan på med en lotto-kund, så jag ställde mig och väntade. En man i 60-årsåldern kom in i butiken, och efter honom en ung tjej bara iklädd kjol och topp. Förmodligen jobbade hon i närheten. Jag säger inte att jag har fördomar mot tjejer vars bröst är större än deras huvuden, men den här tjejen såg ärligt talat inte särskilt bright ut.
Vi väntade någon minut. Plötsligt hörde jag mannen bakom mig säga något till Miss Hawaiian Tropic:
- Vill du höra en vits?
- Jaa... Hennes pip lät osäkert.
- Det var Kalle som skulle gå och klippa sig och när han kom in på salongen sa frisören: "Kalle du får ta av dig mössan." "Varför det?" sa Kalle. "Jag ser inga damer här inne."
Det tog tio sekunder innan MHT förstod poängen, och fick fram något som liknade ett skratt. Jag kände mig tvungen att vända mig om och le. Mannen såg väldigt nöjd ut med sig själv. Sedan stod vi alla tre tysta i några minuter till.
När jag gick därifrån kände jag mig glad. Om jag någon gång återföds som en man i 60-årsåldern vill jag också bli en sådan som drar vitsar för främlingar och ler belåtet efteråt.

5 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Fan. Det där är jag om 22 år.

Anonym sa...

Jag har bara 3 år dit, men ibland tycker nog du att jag är där redan/90 procentaren

Anonym sa...

Önskar dig en superfin jul, bästa Linda! Stor kram från Stockholm.

Linda Unnhem sa...

Patrick: Det är något att sträva efter.
90-procentaren: Jo, och sonen verkar gå samma öde till mötes. ;-)
Caroline: Stor julkram till dig med!

Linda Unnhem sa...

Patrick: Det är något att sträva efter.
90-procentaren: Jo, och sonen verkar gå samma öde till mötes. ;-)
Caroline: Stor julkram till dig med!