torsdag, oktober 18, 2007

När jag tänker på det kan det stundtals kännas lätt absurt. För ett år sedan hade jag knappt börjat skriva på min bok, nu sitter jag här och ska komma på något smart och säljande till mitt debutantporträtt i Vårens böcker 2008. När jag skrev det här inlägget hade jag ingen aning om att det skulle gå så snabbt. Men nu får jag alltså en egen sida i den 500 sidor tunga bibeln, där jag ska övertyga alla som har ett professionellt intresse i böcker att just min roman är fantastisk.
En av mina chefer från tiden på SOLO, Kicki Norman, släpper sin debutroman Väninnorna & Kung Carl i morgon och på hennes blogg har jag de senaste dagarna läst om den lätta vånda det innebär att (frivilligt låta sig) släpas ut i strålkastarljuset och bli bedömd. Inte utan att jag känner mig lätt yr inför vad som komma skall. Kan dessutom meddela att utgivningen är tidigarelagd med en månad - nu är det april som gäller.

1 kommentar:

Konsultpappan sa...

April. Blir det nå't releaseparty i april? Jag behöver en ursäkt för att skaffa en vit linnekostym i Vietnam....