måndag, oktober 15, 2007

Jag har skrivit om det förut, men min absolut roligaste lek är fortfarande "Vad hade du valt...?". Utmaningen är att hitta alternativen som är omöjliga att välja bland, samtidigt som de ska vara så bisarra som möjligt. Skrattar fortfarande när jag tänker på de två grejer Niklas fick välja mellan igår kväll (i synnerhet när jag visualiserar ett eventuellt genomförande), nämligen att tatuera antingen en trollslända eller en örn med utbredda vingar över hela ryggen. Trollsländan är mindre och skulle alltså gå snabbare att göra, medan örnen är betydligt manligare, lättare att visa upp på badhuset, men också mer smärtsam att tatuera in. Det roligaste var dock inte att Niklas valde sländan, utan hans motivering: "Till sländan känner jag i alla fall att jag har en naturlig koppling, vi hade ju sådana i dammen hemma på gården." Det är roligt. Tänk följande dialog:
- Fan, vad är det du har på ryggen?
- Nej, det är bara en slända...
- En slända?
- Ja.
- Varför har du tatuerat en slända på ryggen?
- Tja, vi hade sådana hemma i dammen.
- Och?
- Nej, det är bara det.
Jag kommer nog att skratta åt det hela dagen.

Inga kommentarer: