måndag, februari 11, 2008

På onsdag är jag på Mix Megapol Radio City igen. Då ska vi prata om olika Alla hjärtans dag-typer. Halv åtta är jag där och här kan du lyssna live.
Hörde att Orvar Löfgren ska dit i morgon. Etnologiprofessorn som var min handledare för c-uppsatsen som aldrig blev någon c-uppsats. C-uppsatsen jag började skriva samtidigt som jag var extremt uttråkad au pair i Strasbourg. Har fortfarande lite dåligt samvete för att jag bara struntade i den till slut. Minns att Orvar till och med gav mig handledning på sin semester... Huh, förlåt...
Tycker dock fortfarande att ämnet jag tänkte skriva om är intressant: Varför blir vissa platser, byggnader och föremål turistmagneter och varför besöker man dem även om man egentligen inte är intresserad? Fast boken Orvar har skrivit med Billy Ehn är nog betydligt intressantare - "När inget särskilt händer" heter den och handlar om... just det... vad som händer när inget särskilt händer. I kön till bankomaten, när man suttit och lyssnat på panflöjt i tjugo minuter för att få prata med någon på Försäkringskassan... Sådana tillfällen där Niklas direkt tar upp mobiltelefonen och börjar spela spel eller läsa på internet, och där jag står och stirrar på folk och funderar på var de jobbar, vilken relation de har till varandra eller hur de tänkte när de drog på sig den där fula mössan i morse...

Inga kommentarer: