torsdag, februari 28, 2008

Det finns många saker jag skulle vilja blogga om kring boken. Om jag-blir-helt-svimfärdig-när-jag-tänker-på-det-personer som läst och tyckt om den. Om hemliga möten. Om roliga planer. Om trevliga siffror. Om det allra roligaste. Men jag får vänta och istället stanna upp då och tänka: Det är du som är med om detta. Fatta!

Igår var vi på teater. Jenny from Hörby på Intiman. Det var en helt okej föreställning, men jag hade nog väntat mig mer. Mer känslor. Mer dramatik. Mer som provocerade och utmanade våra föreställningar. Eller så är det jag som är sex- och relationsskadad. För pensionärerna i publiken var det kanske oerhört starkt och utmanande. Den handlade alltså om Jenny som åkte till Hollywood för att bli porrstjärna och allt som hände runt omkring det. För att sammanfatta väldigt kort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hoppas allt är bra med dig! Satt och surfa runt lite förut och hitta ett utdrag av din bok. Den verkar ju jättebra! :) satt o fnissa för mig själv...Känns som det kommer bli en hit! ;)

Linda Unnhem sa...

Vad kul att du gillade det - och snyggt tipsat på din blogg. Tackar ödmjukast!

Anonym sa...

Lindas roman. Denna fantastiska roliga intelligenta historia du skapat,du har skrivit i ett svep. Du har rätt det är du, och det är din bok och du ska njuuuuta av dina framgångar.
För som poeten C. Bukowskys dikt förmanar: det finns ju de som inte orkar, som inte hittar orden, inte fastnar för en tanke eller bra idé, som inte kan sitta stil eller som skriver av fel anledning.
Och det händer många av oss som vill skriva. Men du är där, Nu.

"when its truly time,
and if you have been chosen,
it will do it by
itself and it will keep on doing it
until you die or it dies in you.
there is no other way.
and there never was"
av Charles Bukowski

Kram, Mon

Linda Unnhem sa...

Sötaste. Snart du också!