måndag, september 03, 2007

Boken ska ges ut!

På min lågstadieskola fanns en kvinna som hette Anita. Jag var inte mer än 8-9 år, så det enda jag minns var att hon hade strävt, svartgrått hår och var rastvakt och någon slags föreståndare för biblioteket/mysrummet intill skolmatsalen. Jag tycker mig också komma ihåg att hon särskilt månade om en kille i blå plyschbyxor som hette Anders och en fågelliknande tjej vid namn Carina som alltid gnaskade sina äpplen bruna tills det bara fanns en tunn, tunn tråd av kärnhus kvar. Det var äckligt, på ett lite fascinerande sätt. Det finns dock en sak som jag minns tydligare än allt annat och det var när Anita en dag sa:
- Du kommer att bli författare en dag. Det vet jag.
Hur hon kunde veta det har jag ingen aning om, men jag har ofta tänkt på det hon sa.
Idag skulle jag önska att jag kom ihåg hennes efternamn så att jag kunde googla upp henne och ringa och skrika högt i luren:
- Du fick rätt, jag ska verkligen bli författare! Min roman ska ges ut!

Jo. Det är sant. Självklart har jag knappt fattat det än. Men sedan i eftermiddags finns min underskrift på ett kontrakt med fantastiska förlaget Roos & Tegnér. Så nu är det bara att räkna ner till julafton. 2008 inträffar den förmodligen någon gång i maj!


Champagne, någon?

10 kommentarer:

Lotta sa...

Du är BÄST! Så jäkla roligt. Njut och fira!

Anonym sa...

GRATTIS Linda!!! Berit och Bertil

Martin Svensson sa...

Grattis :)

Line sa...

Massor av gratulationer från Göteborg!

Och ja, gärna ett glas bubbel.

Anonym sa...

Grattis! Du jobbade stenhårt och dessutom njöt du medan du skapade. Och bok blev till (och det visste vi ju);-)/Monica

Linda Unnhem sa...

Tack! :-)

Anonym sa...

Fantastisktfantastisktfantastiskt! Jätteglad för din skull!

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS!!!! önskar lillebror Micke!

Anonym sa...

wow. fasen. grattis! är det inte maj 2008 snart???

Linda Unnhem sa...

Tack igen! :-)