fredag, september 14, 2007

Jag vill verkligen tycka om kock-Niklas Ekstedt. Han kommer från Viken, han tog över där Tina jättegottat sig in i den svenska tevesjälen. Men måste han verkligen säga sallad Nissé-schooasss genom ett helt program? Fanns där åtminstone inte någon gymnasiepraktikant som inte sovit sig igenom språklektionerna och kunde upplysa honom om det korrekta uttalet på Salade Niçoise? Och finns det inte någon som kan bakbinda hans armar, please? Tänk dig kocken som gör den där typiska rörelsen "där-smakerna-blandar-sig-på-ett-underbart-sätt". Tänk dig sedan att Niklas gör den rörelsen hela tiden, blandat med "här-kommer-saltet-nästan-som-ett-flygplan-ner-i-bunken" och "om-jag-ser-ut-som-jag-ryser-av-välbehag-varje-gång-jag-blandar-i-en-
ingrediens-måste-de-fatta-hur-underbart-det-här-är". Det blir vedervärdig teve.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda! Tror att jag måste titta på hans program någon gång (har inte lyckats tima in något hittills). /Berit

Mon sa...

Tv Kockar är skumma. En gång såg jag ett matprogram en tidig morgon där en inbjuden kock (äldre mörk herre) var så obehaglig mot den "stationera" kvinnliga kocken att man avbröt sändningen mitt i. Jag fick stirra in på tvfärgklocksbilden i rutan i minst fem min. Det du, kallar jag matlagningsspänning på högvarv.;-)

Linda Unnhem sa...

Shit, det hade jag velat se. Pinsamt!