torsdag, maj 17, 2007

Nu skulle man lätt kunna tro att jag har gått under jorden. Det har jag inte, även om det denna vecka ter sig som ett hyfsat lockande alternativ. Sliter mitt redan slitna hår för den blaséartade tentan, försöker rodda folk som gått på härlig långhelg till artiklar och sörjer att det roligaste - manusskrivandet - också är det minst akuta och något jag kommer att kunna ta tag i ungefär dagen innan nästa kurstillfälle. Men vem har inte skrivit tio sidor manus på en dag? Idag har jag ju lyckats skriva sex sidor hemtenta på fem timmar, så funkar teorin om "ju mer man övar" så ska det nog gå. Jag ska dock inte klaga för mycket. Jag har hunnit med trevliga saker också. I tisdags kväll var min mamma här under några mysiga timmar och igår kväll fick vi besök av Niklas trevliga kusin Nina. Fattar inte att vi redan är i mitten på maj, var tog den här våren vägen, liksom? Var det inte nyss januari?

Inga kommentarer: