måndag, mars 23, 2009

Typiskt 00-tal

Idag började en praktikant på tidningen som var född på 90-talet.
90-talet!
Och naturligtvis var jag jättejobbig och skitgammal och frågade henne korkade frågor som: "Vad är egentligen modernt bland ungdomar idag? Alltså i klädväg?"
Stackaren såg förvirrad och ut svarade att "ja, det var väl lite 60-tal, eller 70-tal, eller ja, kanske 80-tal. Typ höga midjor."
Och nej, det är ju inte så lätt. Jag kan inte själv säga att jag hade full koll på vad som var modernt på 40-talet när jag var 18. För att sätta det i ett perspektiv.
Men - det var egentligen en annan grej jag funderade på. Sen efteråt.
Vad har egentligen varit grejen med 00-talet, alltså decenniet vi lever i nu?
Vilka plagg kommer att lyftas fram i framtiden, som typiska från 2000-talets första årtionde?
Jag kan inte komma på en enda grej, förutom möjligen stuprörsjeansen.

4 kommentarer:

Vilda sa...

vintage hehe

nina sa...

UGGS!

Linda Unnhem sa...

Ah, två bra svar! Och Foppa-tofflor - om det nu är någon som skulle få för sig att kalla det mode...

Ina sa...

Jeans med så galet låg midja så skåran bak syntes så fort man böjde sig fram.