tisdag, december 02, 2008

Omtänksamma hantverkare

- Hej, jag vill bara säga att jag är hemma och sjuk idag, så att du vet det, sa jag när badrumshantverkaren släppte in sig själv hos oss i morse.
- Vad fatttas dig då? sa han och tog ett steg tillbaka.
- Ja... Feber och ont i huvudet, inget smittsamt. Och jag kommer att vara i sovrummet hela tiden.
- Ja, för jag har inte tid att bli sjuk nu.

Nä, nä. Tack för omtanken, liksom.
Jag går in och lägger mig i sovrummet.
Hanverkaren går in i badrummet, en meter från sovrummet.
Och drar igång sin bandspelare med reklamradio på full volym. Sedan kör han igång någon odefinierbar skärmaskin.
Jag tänker "lycka till att sova i det här".
Fem timmar senare vaknar jag. Av att det är knäpptyst. Badrumsgolvet är färdigkaklat. Hantverkaren är borta.

Jag behövde nog verkligen sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du känner dig bättre nu vännen.
Kram från din mor

Linda Unnhem sa...

Tack, det är bättre nu. Kanske var det några av dina baciller jag fick med mig hem? :-)