söndag, december 07, 2008

30 - och tant?

Igår fyllde Niklas 30. Detta firades med att han "lagade sitt livs middag", innehållande bland annat en oxfilé och 12 vitlöksklyftor. Det roligaste var annars en tårta som plötsligt dök upp som en joker i leken.
- Jo, förresten, sen har jag beställt en Williamstårta också, sa Niklas apropå ingentig i bilen hem från jobbet i fredags.
- Vad då beställt? undrade jag förvånat.
- Ja, från ett konditori...
- Alltså en färdig tårta?
- Ja...
Och nej - tårtors förekomst på ett födelsedagskalas är i sig inget konstigt - men att min man, Mr Göra-allt-från-grunden-steka-ett-köttstycke-på-30-grader-i-fem-timmar-koka-min-egen-hummerbuljong-på-skal-och-huvud, plötsligt ringer till ett tantkonditori och beställer en Williamstårta i kartong med guldsnören, det är inte bara högst förvånande, det är dessutom sött. Och oerhört humoristiskt. Åtminstone för mig.
Men det blev en mycket trevlig kväll. Med tanttårta och allt.

2 kommentarer:

Martin Svensson sa...

Ser ut som jag har färgat håret mörkt på bilden ;)

Linda Unnhem sa...

Du kanske också börjar bli gammal? :-)