torsdag, november 27, 2008

Magkänsla

På tal om mat. I snart en månad har jag detoxat, det vill säga levt i princip bara på frukt, grönsaker, nötter, bönor och lite ost. Inget kaffe, inget te, ingen alkohol, inget kött, ingen fisk eller kyckling, inga mejeriprodukter eller bröd. Det har varit skönt och uppiggande.
Men i morgon ska min brorsa ha födelsedagskalas.
"Vi har stekt biffar hela kvällen", sa min mor nyss på telefon.
"På lördag blir det gille! Kan du tipsa om något bra vin?" fick jag på sms från brorsan.
Huh, min stackars mage. Det känns lite som att släppa ut en nybörjare i störtloppsbacken.

5 kommentarer:

Amanda sa...

Jaså det är här du är!
Hoppas allt är bra.

Anonym sa...

Men åh. Varför kan jag aldrig göra sånt? Hur lyckades du? (Dum fråga till ladyn som skrev en bok på en månad...=)
Kram från det onyttiga fläskberget.

Anonym sa...

Jag vet känslan när man fastat i sju dagar och folk ska dra ut en på helkvällar :S faktiskt. Var stark (och snäll mot magen)! Och kul att se dig i din ursprungliga hemmiljö.

Konsultpappan sa...

Du.
Börja lördagen med en liten liten whopper.
Så blir det nog bra.
Ok?

Linda Unnhem sa...

Amanda: Kul att du hittat hit också! Jodå, allt är bra.
Jennie: Du är ju fortfarande i nybliven-sambo-fasen. Då hör det till att vara ett fläskberg. ;-) Tror dock att du har en bra bit dit.
Monologuer: Ja, det är klurigt. Man märker hur mycket av det sociala livet som är knutet kring alkohol.
Konsultpappan: Du menar kött, bröd och mejeriprodukter i ett - för att snabbkontrollera statusen? Ja, det kanske hade varit en idé. Men det gick bra med biffarna. Och vinet.