lördag, november 29, 2008

Lättklädda kvinnor & miss i mörkret

Igår kväll, på födelsedagskalaset hos min bror, kom vi att tala om saker-man-måste-göra-sig-av-med-när-man-blir-sambo. Jag nämnde Niklas tavlor med geometriska mönster som han försökt smyga upp vid varje flytt, min bror berättade att hans femte kontrollfråga på första dejten brukar vara: "Gillar du furumöbler?" Som kvinna finns det dock andra saker jag tagit itu med före träslagsbytet. Låt mig med ett par interiörbilder visa vad jag åsyftar.



Bror på stol (furu) och lättklädda kvinnor på filmaffisch. Finn ett fel.


Två gäster och ett skåp (furu) fullt av lastbilsbyggmodeller. Finn ett fel.

Men det är förstås bara jag. Det finns säker många tjejer som gillar lastbilar och lite lättklätt på väggarna. Känner någon ett sådant exemplar tar min brorsa säkert tacksamt emot mobilnummer.

Idag har jag och min mor varit och julbunkrat lite på Ikea. 150 ljus lär väl i alla fall räcka en bra bit in i december. Apropå ljus så beklagade jag mig igår kring att jag inte gillar köra bil på kvällen när det är mörkt. På vägen upp till Höganäs koncentrerade jag mig så intensivt på att se i mörkret att jag brände rakt förbi en polisman i reflexväst och viftande stoppljus som dirigerade vid en olycksplats. Först efteråt slog det mig att han kanske hade menat något med det där viftandet. Typ stanna, som de andra bakom mig så lydigt gjorde.
Så ikväll, när jag skulle köra tillbaka till Malmö, var jag lite nervös, särskilt eftersom det dessutom ösregnade. Tyckte dock att det gick över förväntan, och att jag kanske inbillat mig det dåliga mörkerseendet. Jag såg ju jättebra!
Halvvägs ner till Malmö råkar jag kasta ett öga på instrumentbrädan. Vad var det där för lampa som lyste? En lampa på en lampa.

Jag undrar om man söka dispens någonstans om att alltid få köra med helljuset på.

Ikväll har vi varit på Lemongrass och ätit och jag har konstaterat att jag aldrig kommer att bli så veg att jag kommer att gilla tofu.


Inga kommentarer: