torsdag, augusti 02, 2007

Om två veckor kommer det tre fransmän till Sverige som ska bo i vår lägenhet. Om inget händer med vädret tills dess kommer de att tro att de kommit till Ryssland eller Finland eller någon annan deprimerande plats på jorden. Alla människor jag mötte på väg hem från jobbet idag var klädda i svart, grått eller brunt. Ingen var solbränd, alla var vita eller askgrå i ansiktet. Jag var inget undantag. På jobbet håller folk på att sticka vantar och göra dörrkransar och provbaka julkakor. Normalt sett brukar det kännas konstigt, men inte i år. Jag börjar känna mig redo för glögg.

4 kommentarer:

Line sa...

Trist nog får man instämma, 20 grader i genomsnitt hela sommaren gör ingen sommar. Glögg låter märkligt nog gott. Liksom löksill på kavring.

Mon sa...

jag med tänkte på glögg idag, att jg skulle ta med det till Chile när vi reser i november om det skulle finnas att köpa på SB. Men det går väl redan/kram, Monica.

Konsultpappan sa...

mmmm... glögg.
Eller Suntori whisky i glögglas?

Linda Unnhem sa...

Idag fick vi pressmeddelandet om Årets glögg till jobbet - så det ligger inte särskilt långt bort.