fredag, augusti 10, 2007

Ikväll är sista kvällen då jag definitivt vet att jag har någon form av internetuppkoppling. Imorgon bitti kommer de tre Intervac-fransoserna hit och Niklas åker till Avignon. Utan mig. Som jobbar en vecka till och bor hos diverse familjemedlemmar och vänner.
Vid något tillfälle förbjöd jag (okej: uttalade min motvilja mot) att Niklas skulle bli säkerhetsvakt som ett, i hans tycke, behändigt extraknäck under studietiden. Nu vet jag dock vad som skulle vara värre, nämligen att han blev affärsresande eller konsult eller något annat resväsksfolk. Niklas ska vara med mig. Varje kväll när jag går och lägger mig. Punkt. Jag saknar honom redan.
Fast - det kommer att bli soft när jag kommer till Avignon och han redan har tittat ut de bästa frukostställena, det trevligaste bageriet, den mest välfyllda saluhallen, det godaste lokala vinet. Jag kan vänja mig vid tanken att sova själv. Tror jag. Den här veckan har dock varit intensiv. Middagen på Möllan var precis vad vi behövde. Nu ska jag sova ikapp. Godnatt.

Inga kommentarer: