måndag, juli 09, 2007

Någonstans på vägen tappade jag blogglusten. Kanske var det i hällregnet förra veckan? Nåväl. Det har gått en helg. En trevlig sådan. Inte mycket hände, men den skulle kunna sammanfattas så här:
Godast att grilla: Små färska lökar. Förvällda först, sedan kryddade med timjan. Grillas dock bäst på stekpannan för den ulitmata smaken. Mmmm... Min lökfetisch har fått ytterligare en sträng på sin lyra. Eller nåt.
Snabbaste utflykt: Ystad djurpark. Åtminstone var det ambitionen. Vi kom ut i bilen, sen började det regna och vi återvände hem till soffan.
Enda lästa bok: Sabina Strands "Saker jag och min sambo tyckte olika om". Sabina har gått Författarskolan för något år sedan och det där var hennes debut som tydligen bygger lite halvlöst på hennes blogg. Ganska tjatig, faktiskt. Men det är väl så det är. Med bloggare.
Snabbaste försäljning: Vår röda soffa. Ett par timmar på Blocket, sen var den väck. Ganska snopet och nu är där bara ett tomt... hål.
Roligaste köpare: Mannen som köpte soffan. Han bara kom och gav oss pengarna. Utan att titta närmare, utan att provsitta. Niklas kände genast sympati med honom, han gillar inte heller att åka hem till folk och köpa saker.
Mest menlösa utekäk: Espresso House kyckling- och bulgursallad. Jag är absolut ingen kryddsnobb, men salt och peppar... hallå?
Reality check: Bussresan Bunkeflostrand-Gustav Adolfs Torg oo.31 lördag natt. Man glömmmer att de finns ibland. De där vanliga männsikorna. 16-åringarna i röda, korta klänningar. 45-åriga bibliotekariesinglar med för mycket parfym. Folket som säger: "Aqva-kul... Snarare Aqva-tråkigt."
Sötaste barn: Svante. Svante. Svante.
Roligaste bak: Nej, inte någons kroppsdel... Bagels.
Nu ska jag ut och försöka gå bort den måndagströtthet som sökt mig hela dagen. Jag var en zombie på jobbet och på Ikea efter jobbet.

Inga kommentarer: